sunday

Igår var det en sådan där dag då man vill ligga under täcket med en godispåse hela dagen. En regning tråkig söndag för många, men inte för mig! Hade en grym dag på och med jobbet igår, fast det har jag förresten varje dag.
 Regninga och kalla dagar, lite människor i parken. Vi hande inte mycket att göra så jag gick till Ben & Jerrysserveringen och frågade om jag kunde få en miniutbildning där. Det fick jag! Nu har jag smakat alla smaker som finns på Ben & Jerrys och fick dessutom en milkshake och deras specialglass med fudge, vispad grädde, glass och browniebitar. Kan ni tänka er att äta glass och få betalt för det, inte illa.
Söndagarnas höjdpunkt är (förrutom pubkvällarna) bromstestet på Jetline. Efter stängning på söndagar går vi och åker berg och dalbana för att testa bromsarna på den. Vi åkte 4 varv med den och varje varv stannar den på en bromsstation. Eftersom det regnade igår fanns det ingen friktion och den gick extra snabbt. Kul!
Efter stängning gick de flesta på en föreställning som grönan ordnat på teatern. Gratis öl, vin och cider under hela föreläsningen som mer var som stand up. Det hadlade om kroppsspråk och ansiktsuttryck, skitkul.
De flesta blev nog lite runda om fötterna och gick vidare till söndagarnas traditionella pubkvällar på lejonbacken.

Det var min söndag, hur var eran?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0